دیوار سبز عمودی

به طور کلی دیوار سبز یا گرین وال، به نام های دیگری مثل باغ عمودی، دیوار زنده، دیوار پوش سبز و … شناخته شده است که همگی یک معنی و مفهوم دارند و دارای انواع مختلفی ( مدولار، هیدروپونیک، کابلی و …) هستند.

در واقع به رویش گیاهان به صورت عمودی (دیوار سبز عمودی) و مستقل بر روی دیوار، دیوار سبز “گرین وال” می گویند که با رشد و گسترش گیاهان نمایی سبز خلق می کنند. این سبزینگی با گیاهان رونده، علفی، پوششی و … قابل اجراست که علاوه بر زیبایی بصری، مزایای زیست محیطی زیادی را ارائه می دهند.

دیوار سبز های عمودی، هم به صورت طبیعی و هم مصنوعی قابل اجرا در محیط های داخلی و خارجی هستند که در ابعاد و اندازه های متنوعی طراحی می شوند.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

گرین وال طبیعی عمودی

انواع مختلفی از دیوار سبز های طبیعی وجود دارند که رایج ترین آنها مدولار، هیدروپونیک و کابلی هستند که بسته به پارامترهای مختلفی مانند بودجه، شرایط محیطی، فضای موجود و … انتخاب می شوند. انواع این دیوارها توسط گیاهان متنوع و گوناگون با توجه به سلیقه شما اجرا می شوند. هنگام انتخاب گیاهان المان های تاثیر گذاری وجود دارند که بهتر است آنها را در نظر بگیرید:

  • نور و دمای محیط
  • فضای داخلی و خارجی
  • مراقبت و نگهداری
  • تعادل رنگ، بافت و شکل گیاهان

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با انواع دیوار سبز ها و مراحل اجرایی آن به متن های دیوار سبز مدولار، هیدروپونیک و کابلی رجوع کنید.

نمونه کار های دیوار سبز عمودی منظر سبز

دیوار سبز عمودی دیوار سبز عمودی دیوار سبز عمودی دیوار سبز عمودی

گرین وال مصنوعی عمودی :

از گیاهان مصنوعی (پلی اتیلنی) بر روی سازه عمودی تشکیل می شود که با توجه به مزایای خود، می تواند جایگزین دیوار سبز های طبیعی باشد. این نوع دیوار سبز، همانند دیوار سبز طبیعی انواعی (تایلی، و …) دارد.

برای اجرای آن، زیرساز محکم دیوار سبز مصنوعی به سطوح عمودی متصل می شود و هر پانل بسته به ویژگی‌های سطح انتخابی شما با استفاده از پیچ‌ها، شاخه‌های میخی یا کابل‌ها روی سطح دیوار شما محکم می‌شوند.( نوع سیستم پشتیبانی مورد نیاز شما به نوع دیوار سبز مصنوعی و وزن آن بستگی دارد)

مواد

هرچه کیفیت مواد مورد استفاده در تولید گیاهان مصنوعی بالاتر باشد، ظاهر آن بهتر و در نتیجه هزینه آن بیشتر خواهد بود.

به عنوان مثال، گل مصنوعی ساخته شده از فوم یا پلاستیک ارزان قیمت به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از گلی است که از ابریشم، ساتن، پلی استر یا پلی اتیلن درجه یک تشکیل شده است.

مزایا

یک دیوار سبز مصنوعی نیاز به کود یا سموم دفع آفات را از بین می برد و تقریباً نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد. علاوه بر این، هیچ هزینه‌ای در ارتباط با حفظ ظاهری عالی در طول سال وجود ندارد. نصب این نوع دیوار به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از دیوار ساخته شده با گیاهان زنده است.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

دیوار سبز عمودی دیوار سبز عمودی

دیوار سبز مصنوعی

 

برای اطلاعات بیشتر درباره ی دیوار سبز های عمودی، از طریق شماره های موجود در وبسایت منظر سبز و یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند