قیمت روف گاردن

چرا قیمت روف گاردن و هزینه روف گاردن میتواند متغیر باشد . ساخت روف گاردن یا باغ بام، شامل اقدامات و مراحلی است که نیازمند متخصصان، طراحان، نیروی کار و زمان مشخصی است. برای داشتن روف گاردنی پایدار و مقاوم، مراحلی باید طی شود که هر یک تعیین کننده قیمت و هزینه نهایی روف گاردن می باشد. در ادامه با این اقدامات و مراحل به طور کامل آشنا می شوید.

پروسه ی صفر تا صد اجرای روف گاردن به این صورت است که در ابتدا برای درک بهتر فضا و موقعیت مکانی، بازدید و برداشت اولیه صورت می گیرد تا براساس ابعاد و ارزیابی سایت، طرح دقیق و دیتیل های اجرایی آن توسط تیم متخصص انجام شود. بعد از تایید شدن طرح نهایی، نوبت به اجرا، نصب تجهیزات روف گاردن و کاشت گیاهان می رسد. برآورد هزینه روف گاردن، به تمامی این موارد و مراحل بستگی دارد و با توجه به شرایط هر پروژه متغیر می باشد.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

هزینه اجرای روف گاردن

هزینه اجرا و نگهداری روف گاردن به المان های مختلفی بستگی دارد که هر یک تعیین کننده هزینه کلی روف گاردن می باشند:

مساحت روف گاردن:

ابعاد روف گاردن بر هزینه‌ های مصالح، گیاهان و نیروی کار تاثیر می گذارد، بنابراین هر چه مساحت باغ بام بیشتر باشد، مصالح، گیاهان، زمان و نیروی کار بیشتری احتیاج است و در نتیجه هزینه های اجرای روف بیشتر خواهد بود. 

مساحت روف گاردن

لایه بندی روف گاردن:

لایه بندی روف گاردن (برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به ساختمان و آسیب به سازه)، یکی از مراحل حیاتی قبل از اجرا و نصب تجهیزات روف گاردن است.  ابعاد سقف، نوع سازه ساختمان و …، تاثیر مستقیمی بر هزینه‌ های اجرایی روف گاردن می گذارند و همین موضوع بر قیمت روف گاردن تاثیر می گذارد. ( متن لایه های روف گاردن)

مساحت روف گاردن

تجهیزات و مبلمان روف گاردن:

روف گاردن می تواند شامل فلاور باکس، آلاچیق، پرگولا، آبنما و … باشد که با توجه به طرح، ابعاد و مصالح، هزینه برآورد شده آن متغیر است و به هزینه های روف گاردن می افزاید. به طور مثال، برای باغ بام های متراکم، با توجه به سبک طراحی و جزئیات بیشتر، هزینه تجهیزات و پوشش گیاهی آن بیشتر از سبک های ساده تر خواهد بود.

طرح پوشش گیاهی:

با توجه به طرح کاشت نهایی، نوع و تعداد گیاهان هزینه های اجرایی و نهایی روف گاردن متفاوت است. متخصصان در این زمینه با توجه به طرح کاشت، تعداد و انواع گیاهان را محاسبه می کنند و تحت عنوان فاکتوری به شما ارائه می دهند. شما می توانید برای آشنایی ببیشتر با گیاهان باغ بام، به متن (گیاهان مناسب روف گاردن) مراجعه کنید.

طرح پوشش گیاهی طرح پوشش گیاهی

سیستم آبیاری روف گاردن:

سیستم آبیاری یکی از اجزای حیاتی و تاثیرگذار بر قیمت نهایی باغ بام ها است. نوع سیستم، پیچیدگی آن، ابعاد روف گاردن و همچنین نوع گیاهانی که در آن کاشته می‌شوند، همگی بر هزینه‌ های آبیاری تاثیرگذار هستند. منظور از نوع سیستم آبیاری، (قطره‌ای، مه پاش و …)، اتوماتیک و یا دستی بودن آن است که عامل مهمی در تعیین قیمت روف گاردن می باشد.

نورپردازی:

یکی دیگر از تجهیزات روف گاردن، نورپردازی است که جلوه و عملکرد باغ بام ها را به خصوص در شب چندین برابر می کند. بنا به سلیقه و نیاز شما، طراحی نورپردازی به عنوان بخشی از طراحی کلی روف گاردن در نظر گرفته می شود.

نورپردازی

طراحان، متخصصان و نیروی کار:

از طراحی تا اجرای پروژه، توسط طراحان تا متخصصان و نیروی کار انجام می شود که با توجه به موقعیت مکانی پروژه، متراژ و عوامل دیگر هزینه ی آن متغیر است. 

هزینه دقیق اجرای روف گاردن و سهم نیروی کار در آن، به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان یک رقم مشخص برای آن تعیین کرد. برای دریافت یک برآورد دقیق، پیشنهاد می شود با چندین پیمانکار متخصص در این زمینه مشورت کنید.

تخمین هزینه روف گاردن

شما می توانید برای تخمین دقیق هزینه های روف گاردن با شرکت های مجری در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن مشورت کنید و پس از بازدید از محل، بررسی جزئیات و در نظر گرفتن دیتیل اجرایی توسط شرکت ها، صفر تا صد هزینه نهایی روف گاردن خود را بدست آورید.

به طور کلی شرکت منظر سبز به عنوان یک شرکت مجری حرفه ای روف گاردن در تلاش است تا در تمام طول پروسه خلق روف گاردن های سبز ارتباط باز و تعاملی همه جانبه با شما به عنوان کارفرما داشته باشد. 

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند