گلدان روف گاردن

فلاورباکس ها بستری برای کاشت گیاهان ( درختچه، بوته، گل، گیاه پوششی) در بام های سبز را فراهم می کنند که مکمل ارزشمندی برای منظر فضا های خارجی شما هستند. این گلدان ها در طرح ها و اندازه های مختلفی ساخته می شوند که می توان برای ساخت آنها از متریالی مانند فلز، چوب، پلاستیک، بتن و … استفاده کرد. 

این گلدان ها (فلاورباکس) به عنوان المانی زیبا و کاربردی برای روف گاردن استفاده می شوند که با ایجاد فضای سبز و پرورش گیاهان، محیط بام شما را دلپذیرتر می کنند.

گلدان روف گاردن

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

انواع متریال فلاورباکس روف گاردن

چوب :

فلاورباکس های چوبی ظاهری گرم و طبیعی دارند و می توانند به زیبایی با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ شوند. با این حال، چوب می تواند در برابر آب و هوا آسیب ببیند، بنابراین برای استفاده در فضای باز نیاز به مراقبت و نگهداری دارد.

پلاستیک: فلاورباکس های پلاستیکی سبک و ارزان قیمت هستند و در برابر آب و هوا مقاوم هستند. با این حال، پلاستیک می تواند شکننده باشد و به مرور زمان رنگ خود را از دست بدهد.

چوب پلاست :

فلاورباکس های چوب پلاست از ترکیب پلاستیک و ضایعات چوب ساخته می شوند که مزایای هر دو ماده را دارند، زیبایی طبیعی چوب و دوام و مقاومت پلاستیک. فلاورباکس های چوب پلاست همچنین نیاز به مراقبت و نگهداری کمتری نسبت به فلاورباکس های چوبی دارند.

ماسونری:

باکس گل های ماسونری از آجر، سنگ و بلوک ساخته می شوند که بادوام و گزینه ی مناسبی برای بام های سبز هستند. آنها در طرح ها و اندازه های متفاوتی ساخته می شوند و به طور طبیعی به زهکشی آب کمک می کنند.

فلز:

فلاورباکس های فلزی می توانند از فولاد، آلومینیوم و یا مس ساخته شوند. آنها بادوام، مقاوم در برابر آب و هوا و در سبک های مختلف موجود هستند. با این حال، فلز می تواند زنگ بزند، به خصوص اگر در معرض رطوبت زیاد باشد.

 بتن:

گلدان روف گاردن بتنی سنگین و بادوام هستند و می توانند به طور طبیعی زهکشی را بهبود بخشند. آنها همچنین می توانند در اشکال و اندازه های مختلفی ساخته شوند .با این حال، بتن می تواند شکننده و جابجایی آن دشوار باشد.

انواع متریال فلاورباکس روف گاردن

اجرای گلدان های روف گاردن

برش فلز:

ورق فلزی را مطابق با طرح خود برش دهید. برای این کار می توانید از دستگاه های مختلفی مانند قیچی فلزبر،  اره آهنبر و یا دستگاه برش لیزری استفاده کنید.

خم کاری:

لبه های ورق فلزی را به صورت عمود بر هم خم کنید. برای خم کاری فلز می توانید از دستگاه خم کن ورق یا گیره استفاده کنید.

جوشکاری:

 قطعات بریده شده و خم شده فلز را به یکدیگر جوش دهید که می توانید از دستگاه جوشکاری برق یا گاز استفاده کنید.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

زهکشی:

در کف فلاورباکس چند سوراخ برای زهکشی آب ایجاد کنید.

سمباده زدن:

لبه های تیز و ناهموار فلز را با سمباده صاف کنید.

رنگ آمیزی (اختیاری):  اگر می خواهید فلاورباکس را رنگ کنید، ابتدا سطح فلز را با رنگ آستر بپوشانید و سپس رنگ مورد نظر خود را روی آن اعمال کنید.

کاشت گیاه:

فلاورباکس را با خاک مناسب پر کنید و سپس گیاهان مورد نظر خود را در آن بکارید.

همچنین، برای کاشت گیاهان و لایه بندی فلاورباکس ها میتوانید به متن گیاهان مخصوص روف گاردن رجوع کنید.

گلدان روف گاردن

ابعاد گلدان روف گاردن (فلاورباکس ها):

اندازه به عوامل متعددی مثل فضای بام، طرح و گیاهان انتخابی شما و … بستگی دارد، که در این قسمت به مهم ترین آنها می پردازیم:

نوع گیاه

گیاهان مختلف (درخت، درختچه، بوته، گل و پوششی) نیازهای فضایی متفاوتی دارند و در نظر گرفتن عمق ریشه ی آنها از نکات ضروری برای انتخاب فلاورباکس هاست، به طور مثال عمق مناسب برای درختچه ها، 45-60 سانتی متر است.

(به عنوان یک قاعده کلی، عمق فلاورباکس باید حداقل 30 سانتی متر برای اکثر گیاهان باشد)

فضای موجود 

به طور کلی، ابعاد فضای شما و دسترسی ها در بام، در طرح و ابعاد فلاورباکس ها تاثیر زیادی دارند. به طور مثال گلدان های بزرگ برای روف گاردن نیازمند فضای بیشتری برای اجرای آنها می باشد.

عوامل زیبایی

فلاورباکس ها را در اندازه و اشکالی انتخاب کنید که با سبک کلی روف گاردن شما مطابقت داشته باشند.

شما می توانید برای انتخاب مناسب ترین فلاورباکس ها با شمارههای موجود در سایت منظر سبز و یا از طریق شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند