زیرسازی دیوار سبز

تعریف و هدف زیرسازی دیوار سبز

زیرسازی دیوار سبز، ساختار و اسکلت اصلی آن را تشکیل می‌دهد و از اهمیت بالایی برخوردار است،  زیرا این زیرساز باید وزن اجزای دیوار سبز از جمله گیاهان، خاک و سیستم آبیاری را تحمل کند . انتخاب نوع آن به عوامل مختلفی مانند نوع دیوار سبز، وزن نهایی آن، شرایط آب و هوایی و بودجه پروژه بستگی دارد. 

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

زیرسازی در انواع دیوار سبز: 

اجرای اینکار در انواع دیوار سبز بسیار متفاوت است و ساخت این زیرسازی ها روشها و به دنبال آن هزینههای متفاوتی دارد. در اینجا به برخی از متداول‌ترین روش‌های زیرسازی در انواع دیوار سبز اشاره میشود.

دیوار سبز پنلی مدولار:

زیرسازی در دیوار سبز مدولار با استفاده از پروفیل آهنی و چوب زیرسری انجام میشود به گونه ای که ابتدا پروفیل آهنی نصب و سپس چوب زیرسری روی این پروفیل قرار میگیرد و بستر را برای نصب پانل ها و گلدانها فراهم میکند.

دیوار سبز پنلی مدولار

دیوار سبز هیدورپونیک:

در دیوار سبز هیدروپونیک نیز زیرسازی با پروفیل آهن و ورقهی PVC انجام میشود. دیوار سبز هیدروپونیک، نوعی از دیوار سبز است که بستر کشت آن آب و مواد مغذی موجود در نمد است. به دلیل مرطوب بودن مداوم نمد دیوار سبز، اینکار بسیار مهم است به طوریکه باید به گونهای باشد که رطوبت ناشی از نمد به دیوار آسیبی نزند. به همین دلیل علاوه بر پروفیل آهنی، از PVC برای عایق سازی به عنوان زیرساز دیوار استفاده میشود.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

دیوار سبز کابلی :

زیرسازی دیوار سبز کابلی ساده تر و متفاوت تر از سایر انواع دیوارها است.  بعد از نصب کلاف آهن، دورتا دور کلاف آهن را واشر فلزی جوش داده میشود و سیم بکسل روکش دار به کمک تجهیزات کورپی به کلاف وصل میشود. نوعی دیگر از زیرساز دیوار کابلی به این شکل است سیم گیر استیل به دیوار وصل شده و سیم بوکسل روکش دار به آن وصل میشود.

دیوار سبز کابلی

مقایسهی زیرسازی در انواع دیوار سبز:

مرحلهی اول نصب پروفیل آهنی است. پس از این مرحله زیرسازی برای هر کدام از دیوار سبزها متفاوت است برای مثال در دیوار سبز مدولار روی پروفیل آهنی از چوب زیرسری و در دیوار سبز هیدروپونیک از لایه عایق PVC استفاده میشود. پس از انجام اینکار نیز در سیستم مدولار، فلاور باکسها و در سیستم هیدروپونیک از لایه نمدی استفاده میشود.

مراحل اجرای دیوار سبز مدولار در منظر سبز

در ادامه مراحل ، به طور کلی اجرای دیوار سبز مدولار در شرکت منظر سبز توضیح داده شده است. ابتدا قوطی های فلزی را با رنگ و آستر اپوکسی کاملا می پوشانیم. مرحلهی بعدی نصب قوطی های فلزی برای شاسی کشی دیوار سبز (نکته: بهتر است قبل از اجرای شاسی کشی، ابتدا پلیت فلزی را در محل نصب دیوار سبز، بر روی دیوار موجود اجرا کنیم) است . به دلیل استفاده کردن از پنل های پلاستیکی و برای نصب بهتر این پنل ها بر روی دیوار ابتدا لازم است که چوب چهار تراش بر روی پروفیل ها پیچ شود.

در مرحله بعد، پنل دیوار سبز به صورت مدولار بر روی چوب های زیر سری نصب می گردند. ( نکته: این پنل ها نگه دارنده گلدان های دیوار سبز ما می باشد) در این مرحله، لوله کشی آبیاری دیوار سبز و همچنین نصب کنترلر هوشمند انجام میشود. گلدان های دیوار سبز که در ابعاد 17*17*19 می باشند، بر روی این پنل ها به صورت 4 عددی و یا 6 عددی با توجه به تراکم گیاهان نصب می گردند. در مرحله ی آخر، کف  همه ی گلدان های دیوار سبز را فیلتر خاک نصب می کنیم و سپس با ترکیب خاک مخصوص دیوار سبز، گیاهان را می کاریم.

 

برای گرفتن مشاوره و جزئیات بیشتر از کارشناسان در رابطه با زیرسازی دیوار سبز میتوانید با شرکت منظرسبز در تماس باشد. 

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند