دیوار سبز مدولار

دیوار های سبز «باغ های عمودی» که امروزه به طور فزاینده ای در معماری مدرن استفاده می شوند، انواع مختلفی دارند که رایج ترین آنها، دیوار سبز مدولار است. این نوع گرین وال، از پنل های پیش ساخته شده ای تشکیل می شود که داخل آنها گلدان هایی با ابعاد مشخص برای کاشت گیاهان قرار می گیرند.

دیوار سبز های مدولار مزایای مختلفی رو ارائه می دهند که آنها را به انتخابی محبوب در تراس، محوطه، فضاهای داخلی، استخر، رستوران و …تبدیل می کند.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

باکس دیوار سبز مدولار

جنس:

گلدانهای استفاده شده در گرین وال مدولار، انواع مختلفی دارند که جنس آنها میتواند پلاستیکی، یونولیتی، کائوچویی و فلزی باشد که گلدانهای پلاستیکی، رایج ترین نوع، در میان آنها هستند. انواع پلاستیکهای استفاده شده در ساخت گلدانها بر وزن، دوام، زهکشی، زیبایی و در نهایت قیمت آن ها تاثیر می گذارند.

قیمت:

به طور کلی قیمت گلدان های گرین وال مدولار، کاملا به طرح، جنس گلدان ها و ابعاد کلی گرین وال مورد نظر بستگی دارد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب جنس این گلدان ها به متن گلدان های دیوار سبز رجوع کنید.

 

ابعاد: 

به طور معمول، ابعاد گلدان های دیوار سبز مدولار، *20*17*20*  می باشند.

ابعاد گلدان های دیوار سبز مدولار،

قیمت گرین وال مدولار

برای برآورد دقیق قیمت دیوار سبز مدولار، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

اندازه:

ابعاد دیوار سبز مورد نظر یکی از موارد اصلی و تعیین کننده قیمت آن می باشد. این امر به دلیل افزایش نیاز به مواد اولیه، تجهیزات و همچنین زمان و نیروی کار مورد نیاز برای نصب و نگهداری آن است.

نوع گیاه:

قیمت گیاهان مختلف می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد به طوری که برخی گیاهان خاص‌تر یا کمیاب‌تر می‌توانند قیمت بالاتری داشته باشند.

نوع سیستم مدولار:

سیستم‌های مختلفی برای ساخت این دیوار سبز وجود دارد که هر کدام قیمت خاص خود را دارند. سیستم‌های ساده‌تر که از پنل‌های پلاستیکی یا فلزی پیش ساخته استفاده می‌کنند، معمولاً ارزان‌تر هستند. در مقابل، سیستم‌های پیچیده‌تر که از مخازن یا سینی‌های کشت جداگانه و سیستم‌های آبیاری اتوماتیک استفاده می‌کنند، می‌توانند قیمت بالاتری داشته باشند.

پیچیدگی طراحی:

برخی از طرح های خاص یا منحصر به فرد، نیاز به طراحی و مهندسی برای پیاده سازی آن دارد، بنابراین بر هزینه کلی آن دیوار سبز تاثیر می گذارد.

نصب و نگهداری:

هزینه نصب دیوار سبز مدولار به محل، اندازه و پیچیدگی آن بستگی دارد. همچنین باید هزینه‌ های نگهداری مداوم مانند آبیاری، هرس کردن و کوددهی را نیز در نظر بگیرید.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

 

گیاهان دیوار سبز مدولار

انتخاب گیاهان مناسب برای گرین وال مدولار به موارد متعددی مثل نور محیط، فضای داخلی و خارجی، طرح مورد نظر شما و … بستگی دارد و در نهایت آنهایی حائز اهمیت هستند که تنوع رنگی و بافتی را در دیوار سبز ایجاد کنند. بنابراین با در نظر گرفتن این نکات، می توانید گیاهان مناسب دیوار سبز خود را انتخاب کنید.

چند نمونه از گیاهان این دیوار سبز : یال اسبی، پیتسپروم، لیروپ، پیچ تلگرافی و …

 

اجرای گرین وال مدولار

ابتدا قوطی های فلزی را با رنگ و آستر اپوکسی کاملا می پوشانیم.

در این مرحله،

قوطی های فلزی را برای شاسی کشی دیوار سبز نصب می کنیم. (نکته: بهتر است قبل از اجرای شاسی کشی، ابتدا پلیت فلزی را در محل نصب دیوار سبز، بر روی دیوار موجود اجرا کنیم)

به دلیل استفاده کردن از پنل های پلاستیکی و نصب بهتر آنها بر روی دیوار ابتدا لازم است که چوب چهار تراش( زیرسری) بر روی پروفیل ها پیچ شود.

در مرحله بعد،

پنل دیوار سبز به صورت مدولار بر روی چوب های زیر سری نصب می گردند. (نکته: این پنل ها نگه دارنده گلدان های دیوار سبز ما می باشند)

در این مرحله، لوله کشی آبیاری دیوار سبز و همچنین نصب کنترلر هوشمند انجام می شود.

گلدان های دیوار سبز که در ابعاد 20*17*20 می باشند، بر روی این پنل ها به صورت 4 عددی و یا 6 عددی با توجه به تراکم گیاهان نصب می گردند. 

و در مرحله ی اخر،

کف همه ی گلدان های دیوار سبز، فیلتر خاک نصب می شود و سپس با ترکیب خاک مخصوص، گیاهان کاشته می شوند.

اجرای گرین وال مدولار

سیستم آبیاری رایج دیوار سبز مدولار

سیستم آبیاری قطره ای به عنوان یک روش کارآمد آب را به طور مستقیم به ریشه گیاهان می رساند و از هدر رفت آب جلوگیری می کند که در حالت اتوماتیک با استفاده از کنترلر، آبیاری در زمانی معین انجام می شود. (اجزای سیستم آبیاری قطره ای شامل منبع آب، پمپ، کنترلر، لوله های اصلی و قطره چکان ها هستند که آب را به طور مستقیم به ریشه گیاهان می رسانند) 

 

مزایا

 انعطاف پذیری:

دیوارهای سبز مدولار را می توان در هر ابعاد یا طرحی اجرا کرد.

  نگهداری کم:

دیوارهای سبز مدولار به نگهداری کمتری به نسبت بقیه دیوار سبزها نیاز دارند.

  زهکشی خوب:

دیوارهای سبز مدولار دارای زهکشی خوبی هستند که از پوسیدگی ریشه جلوگیری می کند.

  تنوع گیاهان:

دیوارهای سبز مدولار را می توان با طیف گسترده ای از گیاهان کاشت.

نمونه کارهای گرین وال مدولار در منظر سبز

 

شما می توانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر و دقیق تر درباره ی گرین وال مدولار با کارشناسان منظر سبز در تماس باشید.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند