دیوار سبز کابلی

دیوار سبز کابلی نوعی فضای سبز عمودی است که از کابل(سیم بکسل) روکش دار با ضریب حرارتی بالا تشکیل شده است. در واقع این کابلها، تکیهگاهی برای گیاهان رونده هستند. این کابل ها به صورت عمودی و یا شبکهای و مورب در امتداد دیوار نصب می شوند و گیاهان رونده در فلاورباکس ها و یا باغچه کاشته می شوند. در طول زمان با رشد گیاهان، یک پوشش گیاهی زیبا و متراکم روی دیوار ایجاد می شود.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

در اینجا چند نکته برای انتخاب گرین وال کابلی مناسب برای شما آورده شده است:

آب و هوا: نوع گیاهانی که برای گرین وال کابلی انتخاب میشود به شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد.

نور: مقدار نوری که گرین وال دریافت میکند بر نوع گیاهانی که انتخاب میشود، بسیار تاثیرگذار است.

بودجه : هزینه این کار بسته به اندازه، نوع گیاهان انتخاب شده و زیرسازی اجرا شده، متفاوت است.

اجرای دیوار سبز کابلی

برای اجرای سیستم این نوع از دیوار سبز، در ابتدا فلاورباکس ها و یا باغچه برای کاشت گیاهان آماده میشود. (نکته: به زهکشی فلاورباکس و نوع خاک های استفاده شده بسیار توجه شود). در مرحله بعد، کابل ها (سیم بکسل روکش دار ضد زنگ) با استفاده از قلاب و گیره به قاب (فلزی، استیل) متصل می شوند. سیم کشی کابلها میتواند به صورت عمودی یا شبکه ای باشد. پس از این مرحله، در صورت اتوماتیک بودن سیستم آبیاری، تجهیزات مرتبط با آن نصب میشود. مرحله‌ی آخر اجرای گرین وال، کاشت گیاهان در فلاورباکس ها و یا باغچه می باشد.

سیستم آبیاری:

 

سیستم آبیاری دیوار سبز کابلی بسته به شرایط پروژه و تاسیسات آن می تواند متفاوت باشد، به این صورت که آبیاری هم به صورت دستی و هم اتوماتیکی می تواند انجام شود.

زیرسازی دیوار سبز کابلی در منظرسبز زیرسازی دیوار سبز کابلی در منظرسبز

زیرسازی دیوار سبز کابلی در منظرسبز

زیرسازی دیوار سبز کابلی سادهتر و متفاوتتر از سایر انواع دیوارها است. در ابتدا کلاف آهن به دیوار نصب میشود و بعد از نصب آن، دورتا دور، واشر فلزی جوش داده میشود و سیم بکسل روکش دار به کمک تجهیزات کرپی به کلاف وصل میشود. در آخر تجهیزات مکملی همچون انواع فلاورباکس ها در قسمت پائینی دیوار سبز اجرا میشود. نوع دیگری از زیرسازی دیوار کابلی به این شکل است که سیم گیر استیل به دیوار وصل شده و سیم بوکسل روکش دار به آن متصل میشود.

مزایای دیوار سبز کابلی

مزایای

تنوع فضایی: دیوار سبز کابلی قابلیت اجرا شدن در هر فضایی ( داخلی، محوطه های بیرونی، نمای ساختمان) را دارد.

زیبایی :  گرین وال کابلی به طور قابل توجهی ظاهر ساختمان، محوطه و یا فضای داخلی را بهبود میبخشد و حس طراوت و سرزندگی را به فضا اضافه میکند.

سیستم آبیاری: نیازی به سیستم آبیاری پیشرفتهای نسبت به سایر انواع گرین والها ندارد. به طوری که آبیاری آن هم به صورت دستی و هم اتوماتیک می تواند صورت میگیرد.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

هزینه:

باتوجه به ساده بودن زیرسازی، سیستم آبیاری و نیاز به نگهداری کم، هزینه آن به نسبت سایر دیوارهای سبز، ارزانتر خواهد بود.

معایب

محدودیت در انتخاب گونههای گیاهی: همان طور که پیشتر گفته شد، در دیوار سبز کابلی گونه های گیاهی رونده المان اصلی این دیوار ها هستند، بنابراین برای انتخاب گونه های گیاهی با محدودیت هایی مواجه هستید. همچنین ارتفاع گیاهان بعد از رویش باید متناسب با ارتفاع دیوار موردنظر باشد.

مراقبت و نگهداری:

یکی دیگر از معایب این دیوار سبز، نیاز به هرس و هدایت کردن گیاهان به طور منظم است. گیاهان رونده برای داشتن ظاهری منظم، نیاز به هرس مداوم دارند.

پیشتر در این مقاله به بررسی اطلاعات دیوار سبز کابلی پرداختیم، برای اطلاع از جزئیات بیشتر و استفاده از تجربیات کارشناسان ما میتوانید با شرکت منظر سبز در تماس باشید.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند