ایده برای روف گاردن

 

ایده هایی برای روف گاردن شما

روف گاردن می تواند افزودنی زیبا و کاربردی برای هر خانه یا ساختمانی باشد که سبک ها و طرح های متنوع و گوناگونی دارد. برای انتخاب طرح و سبک روف گاردن، بهتر است در ابتدا با انواع این سبک ها و عناصر طراحی آنها آشنا شوید و سپس از آنها برای روف گاردن خود ایده بگیرید.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

 ایده های مختلف طراحی برای الهام بخشیدن به باغ بام های شما

باغ بام های مبتنی بر موضوع

باغ ذن: باغ های ذن یک سبک مینیمالیستی از باغ های ژاپنی هستند که برای القای حس آرامش و تفکر طراحی شده اند. این باغ ها معمولاً دارای شن و سنگ و گاهی اوقات حوضچه هستند. هدف از این باغ ها، ایجاد محیطی آرام برای مدیتیشن ، تأمل و تمرکز بر سادگی و طبیعی بودن است.

باغ گیاهان: شما می توانید در قسمتی از روف گاردن خود، گیاهانی مثمر برای پخت و پز و کاربرد درمانی پرورش دهید.

باغ مدیترانه ای: با استفاده از گیاهان منطقه مدیترانه ای مانند درخت زیتون، رزماری، لاوان و … می توانید فضای خود را دلپذیر تر کنید.

باغ گرمسیری: یکی دیگر از ایده برای روف گاردن ، استفاده از متریال و گیاهان مناسب مناطق گرمسیری مانند نخل، سرخس ها و گل های پر جنب و جوش هستند که رنگ و بوی مناطق استوایی را با خود به همراه میاورند.

باغ بام های مبتنی بر سبک

سبک مدرن

در سبک مدرن، خطوط ساده تر، مینیمال و متریال های آن مواد طبیعی مانند چوب و سنگ هستند. این سبک مناسب افرادی است که به سادگی و نظم اهمیت می دهند و خواستار فضایی آرام و شیک با معماری مدرن ساختمان ها هستند.

سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک، خطوط منظم و قرینه تحت یک محور هستند و در طراحی آنها از مجسمه، آبنما، گیاهان گلدار و … استفاده می شود. این سبک، فضایی مجلل و رمانتیک برای شما فراهم می کند و مناسب ساختمان هایی با معماری کلاسیک است.

سبک ژاپنی

در سبک ژاپنی، با استفاده از عناصر طبیعی مثل سنگ، آبنما، المان های چوبی و … تلاش بر اجرای بخشی از باغ های ژاپنی را داریم. این سبک، فضایی آرام و سرشار از انرژی مثبت را برای شما فراهم می کند که جز سبک های محبوب برای بام های سبز ساختمان ها است. اگر به دنبال فضایی دنج و آرامش بخش هستید، این سبک متناسب با سلیقه ی شماست.

سبک مدیترانه ای

استفاده از رنگ های شاد و زنده، کاشی های رنگی، گیاهان رونده و مبلمان حصیری از ویژگی های بارز این سبک است که فضایی شاداب و پر انرژی، مناسب برای استراحت و لذت بردن از آفتاب را فراهم می کند.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

باغ بام های مبتنی بر کاربری

تفریحی: با درنظر گرفتن مبلمان فضای باز و آلاچیق و پرگولا می توانید برای دورهمی ها و استراحت، از باغ بام خود استفاده کنید و از فضا لذت ببرید.

کشاورزی شهری: هدف اصلی این باغ بام ها، کاشت سبزیجات و میوه جات برای برداشت و آشپزی در روف گاردن می باشد.

اداری: با استفاده از میز، صندلی و آلاچیق یک فضای کاری آرام و الهام بخش برای جلسات خود ایجاد کنید و از روف گاردن به عنوان مکان کاری خود استفاده کنید.

منطقه بازی: شما می توانید یک فضای امن و سرگرم کننده برای کودکان یا یک زمین بازی کوچک در روف گاردن خود در نظر بگیرید.

 

عناصر طراحی روف گاردن

آب: با یک فواره کوچک، آبنما یا حوض، فضایی آرام، طبیعی و آرامش بخشی را به باغ بام خود اضافه کنید. آبنما به عنوان نقطه کانونی در روف گاردن عمل کرده و جلوه بصری زیبایی به روف گاردن می بخشد. همچنین، صدای دلنشین آب، حس نزدیکی به طبیعت را تقویت می کند و موجب کاهش استرس می شود. 

نورپردازی: با استفاده از نورپردازی می‌توانید بر روی عناصر طراحی روف گاردن خود مانند گیاهان، آبنما، مبلمان و… تاکید کرده و زیبایی آن‌ها را دو چندان کنید. همچنین، می‌توانید از روف گاردن خود در طول شب نیز استفاده کرده و لذت ببرید.

آلاچیق و پرگولا:

آلاچیق و پرگولا به عنوان یک سازه کارامد در روف گاردن می تواند مکانی برای استراحت، تفریح، محیط کار و یا صرف وقت با دوستان و خانواده تان باشد. 

مسیرها و راهروها:

با مسیرهای طراحی شده از سنگ، شن یا چوب در باغ بام خود فضا سازی کنید و پویایی را به فضا ببخشید.

گیاهان:

برای انتخاب گیاهان روف گاردن خود، بهتر است چند نکته را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید:

نور و آب و هوای منطقه را در نظر بگیرید، گیاهانی را انتخاب کنید که برای میزان نور خورشیدی که بام شما دریافت می کند، مناسب باشد. همچنین، در برابر باد و آب و هوای سخت مقاوم باشند. 

گیاهانی را انتخاب کنید که به حداقل مراقبت و نگهداری نیاز دارند.

با کاشت گیاهان بالارونده بر روی دیوارها، زیبایی فضا را به حداکثر برسانید.

به رنگ و بافت توجه کنید، انواع گیاهان را با رنگ ها، بافت ها و ارتفاع های مختلف ترکیب کنید.

( متن گیاهان مخصوص روف گاردن)

به یاد داشته باشید، بهترین باغ بام، باغی است که منعکس کننده سبک شخصی و ترجیحات شما باشد. از کاوش در ایده برای روف گاردن و ایجاد واحه منحصر به فرد روی پشت بام خود لذت ببرید.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

نمونه طراحی روف گاردن

در منظر سبز طراحی روف گاردن به سه شکل بام سبز نیمه گسترده، نیمه متراکم و متراکم به طور کامل طراحی می شود. ما با طراحی های نیمه گسترده تلاش میکنیم که تعادلی بین تراکم پوشش گیاهی و محدودیت های وزنی و فضاهای سبز کاربردی ایجاد کنیم که طیف وسیعی از مزایای زیست محیطی و زیبایی را ارائه می دهد. 

تخصص ما در طراحی روف گاردن های متمرکز منجر می شود که فضای سبز را در مناطق خاصی از پشت بام برای عملکرد بهینه، دسترسی و تاثیر بصری، متمرکز کنیم. 

در باغ بام های نیمه متمرکز ما به شکل آگاهانه ای پوشش گیاهی را در سرتاسر پشت بام توزیع می کنیم تا با استفاده ی کار آمد از فضا، ادغام یکپارچه با معماری ساختمان و بهبود عملکرد اکولوژیکی اطمینان حاصل شود. 

ما در تلاشیم در انتخاب المان های اصلی برای روف گاردن، با توجه به نیاز و سلیقه شما طراحی کنیم.

 

نمونه کار های طراحی و اجرا شده ی روف گاردن منظر سبز

ایده برای روف گاردن ایده برای روف گاردن ایده برای روف گاردن ایده برای روف گاردن ایده برای روف گاردن ایده برای روف گاردن ایده برای روف گاردن ایده برای روف گاردن

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند