دیوار سبز حیاط

دیوار سبز، یکی از زیباترین و کاربردی‌ترین روش ‌ها برای ایجاد فضای سبز عمودی در محیط‌های شهری و محوطه ی ساختمان‌ها مثل حیاط، روف گاردن و … است. دیوار های سبز می توانند عنصر تکمیل کننده حیاط ساختمان ها و فضاهای باز منازل باشند، از این نظر که علاوه بر زیبایی بصری، مزایای زیادی برای محوطه ی ساختمان ها از جمله ایجاد محیطی آرامش‌بخش، بهبود کیفیت هوا و بالا بردن ارزش ساختمان ها را به همراه دارند.

این گرین وال ها می توانند به دو صورت طبیعی و مصنوعی با توجه به شرایط و ابعاد مورد نظر در حیاط و محوطه ی شما اجرا شوند.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

انواع دیوار سبز حیاط

با توجه به فضای سبز موجود در حیاط ساختمان ها، دیوار سبز های طبیعی گزینه مناسب تری نسبت به دیوار سبز مصنوعی برای محوطه و حیاط هستند که انواع مختلفی دارند. انواع این دیوار سبز طبیعی حیاط شامل مدولار، نمدی، هیدروپونیک و کابلی هستند که در ادامه به طور کامل آنها را توضیح می دهیم.

دیوار سبز مدولار:

 این نوع دیوار سبز از پنل های از پیش ساخته شده ای تشکیل می شود که به یکدیگر متصل می شوند و پوشش گیاهی روی آن قرار می گیرد.

دیوار سبز نمدی:

در این نوع گرین وال یعنی دیوار سبز نمدی از پارچه های نمدی قابل زهکشی ساخته می شود که روی قاب های زیرساخت نصب می شوند اما نصب آن کمی پیچیده تر از دیوار سبز مدولار است.

دیوار سبز هیدروپونیک:

در این نوع دیوار سبز، گیاهان در محلول های غذایی رشد می کنند و نیازی به خاک ندارند. برای نصب این نوع دیوار سبز برای حیاط و محوطه ی خود به یک متخصص نیاز دارید.

دیوار سبز کابلی:

برای این گرین وال از سیم یا کابل برای نگه داشتن گیاهان بالارونده استفاده می شود و نصب آن نسبتاً ساده است.

شما با توجه به عوامل مختلفی مانند شرایط محیط، بودجه، ابعاد دیوار، سلیقه شخصی و نوع گیاهانی که می‌خواهید بکارید، می توانید سیستم دیوار سبز خود را انتخاب کنید.

دیوار سبز مصنوعی حیاط

گرین وال مصنوعی حیاط از گیاهان مصنوعی (پلی اتیلنی) بر روی سازه عمودی تشکیل می شود که با توجه به مزایای خود، می تواند جایگزین دیوار سبز های طبیعی باشد. این نوع دیوار سبز، همانند دیوار سبز طبیعی انواعی (تایلی، آکاردئونی و …) دارد.

دیوار سبز آکاردئونی، با طراحی خاص خود، قابلیت باز و بسته شدن مانند یک آکاردئون را دارد و به شما این اجازه را می‌دهد تا میزان نور و هوایی که به فضای شما می‌رسد را کنترل کنید. از دیوار سبز آکاردئونی برای جداسازی فضا های باز، حیاط و محوطه هم می توانید استفاده کنید.

فنس چمنی، ترکیبی زیبا و کاربردی از فنس ‌های فلزی و چمن مصنوعی است که در واقع بر روی توری‌ های فلزی چمن مصنوعی با کیفیت نصب می شود. این ترکیب باعث می‌شود فنس علاوه بر ایفای نقش حفاظتی، ظاهر بسیار زیباتر و طبیعی‌تری داشته باشد و به محیط اطراف جلوه‌ای سرسبز ببخشد. 

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

طراحی دیوار سبز حیاط

دیوارهای سبز در فضای باز (حیاط، محوطه و …) انواع و اشکال مختلفی دارند که طراحی و ابعاد آنها بسته به فضا می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، برخی ترجیح می دهند که در طول دیوار حیاط خود، پرچین سبز (متن بهترین درخت برای دیوار سبز) یک سر داشته باشند و برخی دیگر، فضایی از نوع پوشش گیاهی عمودی (دیوار سبز) را انتخاب می کنند. بنابراین، بعد از انتخاب نوع دیوار سبز خود ( طبیعی، مصنوعی) و با توجه به فضا و شرایط، طراحی برای دیوار سبز حیاط شما صورت می گیرد. 

شرکت طراحی و اجرای دیوار سبز حیاط

شرکت منظر سبز به عنوان طراح و مجری انواع دیوار سبز های طبیعی، با توجه به خواست شما، شرایط و نیاز های پروژه، طراحی و اجرای انواع دیوار سبز ها را برای حیاط و محوطه ی شما به بهترین نحو انجام می دهد.

مشاوره و طراحی: متخصصان ما با توجه به فضای شما، نوع گیاهان مناسب، سیستم آبیاری و نورپردازی مورد نیاز، یک طرح اختصاصی را برای شما ارائه می‌دهد.

انتخاب گیاهان: ما طیف گسترده‌ای از گیاهان مناسب برای دیوار سبز را ارائه می‌دهیم که با توجه به شرایط محیطی شما انتخاب می‌شوند. 

نصب سیستم: با توجه به دیوار سبز موردنظر (مدولار، کابلی و …)، اجزای سیستم آن به ترتیب و به طور کامل نصب و اجرا می شود. 

کاشت گیاهان: گیاهان انتخاب شده با دقت و ظرافت در سیستم کاشته می‌شوند تا یک دیوار سبز زیبا و یکدست ایجاد شود.

نگهداری و مراقبت: ما بعد از اجرا و تکمیل پروژه، خدمات نگهداری و مراقبت از گیاهان را تا سه ماه ارائه می‌دهیم و بعد از آن در صورت نیاز، امکان تمدید آن برای شما امکان پذیر می باشد.

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

نمونه کار های دیوار سبز منظر سبز

دیوار سبز حیاط دیوار سبز حیاط دیوار سبز حیاط دیوار سبز حیاط

از ایده پردازی تا طراحی و اجرا از منظر سبز بپرسید

برای بازدید ، مشاوره و  ثبت سفارش شماره تماس خود را بنویسید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند