روف گاردن کوشا

نام پروژه: روف گاردن کوشا
طراحی و اجرا: منظرسبز
موقعیت پروژه: تهران؛ خیابان کوشا
کاربری: مسکونی
سال و فصل اجرا: بهار و تابستان 1402
امکانات : دک و نیمکت های چوبی؛ سیستم آبیاری اتوماتیک؛ بیش از 50 گونه گیاهی

سیستم آبیاری: 4 کانال شیر برقی هانتر – کنترلر مرکزی هانتر مدل x-core 

گونه های گیاهی: آسپاراگوس ، رزماری ، اختر ، زعفران زینتی ، کارکس برنز ، پامپاس گراس ، لاوان ، زنبق ، سانتولینا ، یاس هلندی چندسر و بوته ای و پایه دار ، توری پایه دار ، فوتینیا بوته ای و پایه دار ، ماگنولیا تابستانه ، بربریس هرس شده ، برگ بو بوته ای ، زرشک قرمز زینتی ، زیتون، مورد پیه دار و چندسر ، شمشاد نعنایی ، شمشاد طلایی ، ژینکیو ، ناندینا ، لگستروم ، ژنویه ، اریکا ، یاس جاسمین ، ژونیپروس رونده ، دم روباهی ، اسپیره سفید ، پیتسپروم مینیاتوری ، لیزوماکیا ، فرانکینیا

روند اجرای پروژه: ایده اصلی در طراحی و اجرای روف گاردن کوشا؛ ایجاد یک جداره سبز برای حس خوب زندگی و گذران ساعتی دور از زندگی شهری بود.
در طراحی و اجرای این روف گاردن از ابتدا تصمیم گرفته شد که بام به دو بخش تقسیم شود: بخشی جهت نشستن استفاده کنندگان و همچنین پذیرایی از مهمانان و بخش دیگر به منظور قدم زدن و لذت از چشم اندازها. این دو بخش با استفاده از یک باغچه ارگانیک و فلاورباکس از هم تفکیک شدند.
در طراحی این روف گاردن که با الهام از نمای ساختمان شکل گرفت؛ در تمامی فضاها احساس سرخوشی و طراوت ناشی از حضور گیاهان حس می شود و طراحی و اجرای یک باغچه ارگانیک در کنار دک چوبی باعث شد که حس طبیعت در فضا جاری شود.
همچنین استفاده از متریال چوب در ترکیب با آجر و سنگ که در نمای ساختمان استفاده شده بود، گرمای بیشتری به فضا بخشید.
طراحی و اجرای نورپردازی مناسب در شب این پروژه نیز باعث ایجاد فضایی دل انگیز شده که به ساکنان اجازه می دهد از محیطی آرام در فضایی دل نشین لذت ببرند.