تراس گاردن پارامیس

نام پروژه: تراس گاردن پارامیس
معمار: دکتر محمود فیض از گروه ساختمانی پارامیس پارک
موقعیت پروژه: تهران؛ فرمانیه شرقی
کاربری: اداری
سال و فصل اجرا: تابستان 1402
امکانات : فلاورباکس های فلزی با رنگ اپوکسی و لایه بندی مخصوص، سیستم آبیاری اتوماتیک برقی و بیش از 20 گونه گیاهی

سیستم آبیاری: 6 کانال شیر برقی هانتر – کنترلر مرکزی هانتر مدل x-core 

گونه های گیاهی: پیتسپروم ، بربریس زینتی هرس شده ، یال اسبی ، ژنویه ، فوتینیا پایه دار و بوته ای ، لگستروم ، ناندینا ، نخل واشنگتون ، ژونیپروس ، زیتون ، سدروس ، تویا ، شمشاد نعنایی ، شمشاد طلایی ، یاس هلندی توپی ، جاسمین ، چمن رول ، لیزوماکیا

روند اجرای پروژه: پروژه پارامیس یک تراس باغ است در دل فضای شهری تهران با چشم اندازهایی عالی به شهر و کوه های مرتفع اطراف آن که از هم نشینی زیبا و معنی دار گیاه و آب در کنار سطوح سخت سرامیکی شکل گرفته است. به گونه ای که به نظر می رسد چیزی بهتر از این باغ های کوچک مرتفع وجود نداره!
در این پروژه هم مثل همه پروژه هامون، بعد از ساخت فلاورباکس ها داخل انها لایه بندی مخصوص روف گاردن استفاده شد. بعد از اجرای لایه بندی، خاکریزی با خاک سبک و مغذی فرآوری شده انجام و پس از تایید طراحی کاشت، کاشت پوشش گیاهی و نصب سیستم آبیاری اتوماتیک نیز اجرا شد.
در طراحی کاشت نیز سعی کردیم علاوه بر وفاداری مون به طرح و ایده معماری، از لحاظ ارتفاعی و بصری نه تنها جلوی دید به چشم اندازها را نگیریم بلکه آنها را قاب کنیم. همچنین با وجود تنوع رنگ و بافت، نظم و توالی نیز که لازمه طرح و محیط های اداری هست رو در فلاورباکس های دور تا دور جانپناه رعایت نمودیم.