محوطه آرایی کوشا

نام پروژه: حیاط کوشا
طراحی و اجرا: منظر سبز
موقعیت پروژه: تهران؛ خیابان کوشا
کاربری: مسکونی
سال و فصل اجرا: تابستان 1402
امکانات : نیمکت مدرن و بیش از 20 گونه گیاهی

گونه های گیاهی: شمشاد نعنایی ، لاوان ، پیتسپروم مینیاتوری ، زعفران زینتی ، شمشاد طلایی ، محبوبه شب ، ساناز ، مورد پایه دار ، فوتینیا پایه دار و بوته ای ، ژنویه جعبه ای ، یوکا ، ژینکو ، یاس هلندی بوته ای ، ناندینا ، عنبرالسائل ، لیزوماکیا ، آکروس ، یال اسبی


روند اجرای پروژه: یک خانه مدرن باید در همه جا ظاهر و احساس مدرن داشته باشه و این موضوع رو نه تنها در فضاهای داخلی و نمای خانه، بلکه در محیط خارج از اون هم برجسته کند. طراحی یک منظر مدرن با لبه های تمیز و ظاهری ظریف مشخص می شه و به استفاده از اشکال هندسی و رنگ های روشن و خنثی از عناصر طبیعی و مصنوعی تاکید می کنه.

در حیاط کوشا هنگام برنامه ریزی طراحی مون؛ برای تقسیم بندی و خطوط طراحی مون از اشکال ساده هندسی و خطوط مستقیم استفاده کردیم که مدرن تر است. و طراحی و ساخت یک نیمکت مدرن با تلفیق چوب و فلز از المان ها و عناصری است که به افراد ساکن در این خانه یاداوری می کنه که دقایقی رو استراحت کنند و نگرانی ها رو به دست فراموشی بسپارند.
در مسیر طراحی حیاط کوشا سعی کردیم که در حالی که به عناصر طراحی مدرن وفادار هستیم، با انتخاب پوشش گیاهی مون یک یادآوری هم به حیاط های خونه های گذشته مون داشته باشیم. تلفیق گیاهان مدرن همچون فوتینیا و یوکا با گونه های سنتی مثل ساناز و شب بو که همیشه در خونه هامون بود، فضایی رو شکل دادیم که هم با فضای مدرن ساختمان هم خوان باشه و هم یاداور خاطراتمون از عطر و رنگ حیاط خونه های قدیمی و بچگی مون باشه.